ZAPROSZENIE DO SKŁADANIA OFERT NA
Usługi integracji społecznej
W
ramach środków uzyskanych przez Rząd Rzeczpospolitej Polskiej z kredytu
Międzynarodowego Banku Odbudowy i Rozwoju (Bank Światowy) na Poakcesyjny
Program Wsparcia Obszarów Wiejskich (PPWOW) Gmina Działoszyce uzyskała dotację
w wysokości 276 071,40 zł, część dotacji, tj. kwotę 99.596,27 zł, przeznacza na realizację niżej określonych
usług na terenie Gminy Działoszyce w 2009 r.
1. ZAMAWIAJĄCY
Burmistrz Miasta i
Gminy Działoszyce,
(zwany dalej Zamawiającym) zaprasza zainteresowanych kwalifikowanych
usługodawców do składania ofert na świadczenie wszystkich lub wybranych usług
integracji społecznej mieszkańcom Gminy spośród usług opisanych poniżej.
Usługodawcy mogą składać oferty, gdy spełniony jest jeden
z poniższych warunków:
o
usługa
nie jest powtórzeniem dotychczasowego zakresu działań realizowanych przez
danego usługodawcę z udziałem środków publicznych (nie dotyczy działań
realizowanych w ramach PPWOW), lub też dotyczy usług świadczonych przez tego
usługodawcę na rzecz dodatkowych beneficjentów;
o
usługa
będzie realizowana w partnerstwie z innymi usługodawcami.
2. SPOTKANIE INFORMACYJNE
Spotkanie
informacyjne dla zainteresowanych,
potencjalnych usługodawców odbędzie się w Urzędzie Miasta i Gminy Działoszyce,
ul. Skalbmierska 5, 28-440 Działoszyce, budynek A, II p., sala narad, dnia 9
lipca 2009 r. o godzinie 1030.
3. PROCEDURA
Zgodnie z § 3 pkt. 2
Porozumienia o współpracy przy realizacji Poakcesyjnego Programu Wsparcia
Obszarów Wiejskich zawartego pomiędzy Zarządem Województwa, w związku z art. 4
ust. 1 lit. a Ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.
U. z 2007 Nr 233 poz. 1655) wybór usługodawców odbywać się będzie w oparciu o procedurę CPP ((ang.)
Community Participation in Procurement
– Udział społeczności w zamówieniach) Banku Światowego opisaną w Podręczniku Realizacji Programu Integracji
Społecznej dostępnym pod następującym adresem: http://www.ppwow.gov.pl. Podręcznik zawiera również informacje nt. kosztów
kwalifikowanych, podmiotów uprawnionych do świadczenia usług jak również
formularze wykorzystywane w realizacji programu.
4. OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA ( opis
poszczególnych części zamówienia wraz z wymaganiami Zamawiającego dostępny na
stronie www.dzialoszyce.eobip.pl)
OFERTY CZĘŚCIOWE
Zamawiający dopuszcza składanie ofert częściowych. Oferent
może złożyć ofertę na jedną lub więcej części. Jeżeli Oferent pragnie złożyć
ofertę na więcej niż jedną część, jest zobowiązany do złożenia odrębnych ofert
techniczno-finansowych na każdą cześć. Wybór ofert jest dokonywany odrębnie w
stosunku do każdej części.
WARIANTY
Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych.
Opis zamawianych usług
– wynikający z zapisów
zatwierdzonego Planu Działania
Część I Usługi
na rzecz dzieci i młodzieży
Organizacja i prowadzenie cyklicznych zajęć
rekreacyjno – sportowych, organizacja spotkań tematycznych związanych z
rozwojem zainteresowań, pasji, uzdolnień, w tym np. poprzez organizację wyjazdów
edukacyjnych jako integralnie związanych z zajęciami cyklicznymi,
systematycznymi.
Celem
realizacji usług jest zwiększenie szans rozwojowych i edukacyjnych społeczności
lokalnej, szczególnie zaś rozszerzenie zorganizowanej, systematycznej oferty
edukacyjnej i kulturalnej dla dzieci i młodzieży ze środowisk zagrożonych
wykluczeniem społecznym, bądź też środowisk wykluczonych. Ponadto równoległym
celem do osiągnięcia po przez realizację usług jest wspieranie inicjatyw
społecznych i promocja postaw aktywnych.
Realizacja
usług będzie odbywać się np. poprzez:
Zorganizowanie systematycznej
edukacji muzycznej i wokalnej (w formie pozalekcyjnej) – minimum 10 godzin
miesięcznie, dla minimum 10 osób, w tym:
·
zorganizowanie
minimum 1 wyjazdu w celu poznania twórczości ludowej np. muzeum instrumentów
ludowych w Szydłowcu.,
·
udział
zespołu wokalnego istniejącego bądź nowoutworzonego w imprezach i
uroczystościach organizowanych lokalnie,
·
doposażenie
zespołu muzyczno-wokalnego w stroje oraz instrumenty muzyczne niezbędne w celu
dalszego rozwoju umiejętności i podnoszenia jakości muzyczno – wokalnej
zespołu,
(Sposób
rozliczenia kosztów jednostkowych pozostaje w gestii wykonawcy usługi, z
zastrzeżeniem klarowności wydatków i rzetelności w czynnościach rozliczeniowych
oraz czytelności w dokumentacji sprawozdawczej)
Termin wykonania usługi: 10.08 – 30.11.2009
r.
Kwota alokacji na usługi – 25.000,00zł.
Zorganizowanie systematycznej
edukacji w zakresie tańca i choreografii (w formie pozalekcyjnej) – minimum 10
godzin miesięcznie, dla minimum 10 osób, w tym:
·
zorganizowanie
minimum 1 wyjazdu zespołu tanecznego w celu poznania twórczości ludowej,
·
udział
zespołu tamecznego istniejącego bądź nowoutworzonego w imprezach i
uroczystościach lokalnych
·
doposażenie
zespołu tanecznego w stroje i inne akcesoria niezbędne do dalszego rozwoju.
(Sposób
rozliczenia kosztów jednostkowych pozostaje w gestii wykonawcy usługi, z
zastrzeżeniem klarowności wydatków i rzetelności w czynnościach rozliczeniowych
oraz czytelności w dokumentacji sprawozdawczej)
Termin wykonania usługi: 10.08 –
30.11.2009 r.
Kwota alokacji na usługi – 15.000,00zł.
Utworzenie i systematyczne
prowadzenie minimum 10 osobowej grupy spośród dzieci i młodzieży w wieku do 16
roku życia, w formie cyklicznych treningów piłkarskich, bądź innej dziedziny
sportowej jako zajęć pozalekcyjnych, w tym:
·
wyposażenie
w niezbędne stroje i sprzęt sportowy, docelowo utworzenie formalnej drużyny w
piłce nożnej, bądź innej dyscyplinie sportowej
·
zorganizowanie
i realizacja wyjazdu integracyjnego (jednodniowego lub dwudniowego) dla
przedmiotowej grupy dzieci i młodzieży (wraz z zapewnieniem opiekunów),
(Sposób
rozliczenia kosztów jednostkowych pozostaje w gestii wykonawcy usługi, z
zastrzeżeniem klarowności wydatków i rzetelności w czynnościach rozliczeniowych
oraz czytelności w dokumentacji sprawozdawczej)
Termin wykonania usługi: 17.08 – 30.11.2009
r.
Kwota alokacji na usługi – 30.000,00zł.
Część II Usługi
dla dzieci i młodzieży, osób starszych oraz rodzin
Organizacja
i realizacja systematycznych zajęć, imprez adaptacyjno – integracyjnych (w tym
sportowych) z dziećmi, młodzieżą, osobami starszymi i rodzinami, w grupie
minimum 15 osobowej, w tym spotkania
np. z ludźmi kultury, sportu,
kultywowanie tradycji, pogłębienie wiedzy historycznej itp.
(Sposób
rozliczenia kosztów jednostkowych pozostaje w gestii wykonawcy usługi, z
zastrzeżeniem klarowności wydatków i rzetelności w czynnościach rozliczeniowych
oraz czytelności w dokumentacji sprawozdawczej)
Termin wykonania usługi: 01.08 –
31.12.2009 r.
Kwota alokacji na usługi –
18.086,27 zł.
Część III Usługi
na rzecz osób starszych
Utworzenie
klubu seniora (bądź innej formy stowarzyszenia) dla minimum 10 osób
starszych z terenu Gminy Działoszyce – systematycznych zajęć i spotkań
tematycznych. Organizacja trzech wyjazdów integracyjnych dla formalnie zdeklarowanych
i aktywnych uczestników klubu (do teatru, kina, filharmonii – bądź inne
propozycje imprez integracyjnych – wg rozeznania zainteresowań osób
starszych - uczestników klubu.
(Sposób
rozliczenia kosztów jednostkowych pozostaje w gestii wykonawcy usługi, z
zastrzeżeniem klarowności wydatków i rzetelności w czynnościach rozliczeniowych
oraz czytelności w dokumentacji sprawozdawczej)
Termin wykonania usługi: 01.08 –
31.12.2009 r.
Kwota alokacji na usługi – 6.500,00
zł.
Część IV Wsparcie
szkoleniowe
Zorganizowanie
i realizacja wyjazdu studyjnego (o charakterze szkoleniowym) dla minimum 25
osób, w tym osób uczestniczących w warsztatach aktualizacji
GSRPS, liderów lokalnych, organizacji pozarządowych, przedstawicieli grup
nieformalnych.
(Sposób
rozliczenia kosztów jednostkowych pozostaje w gestii wykonawcy usługi, z
zastrzeżeniem klarowności wydatków i rzetelności w czynnościach rozliczeniowych
oraz czytelności w dokumentacji sprawozdawczej)
Termin wykonania usługi: 01.08 –
30.11.2009 r.
Kwota alokacji na usługi – 5.010,00
zł.
5. UPRAWNIENI USŁUGODAWCY
Podmiotami
uprawnionymi do ubiegania się o zamówienie w ramach niniejszej procedury są:
1. Organizacje pozarządowe (NGOs)
2. Organizacje kościelne
3. Prywatni usługodawcy: firmy, osoby fizyczne, spółdzielnie socjalne,
4. Samorządy zawodowe, organizacje samorządu gospodarczego, izby rolnicze
5. Jednostki organizacyjne samorządu terytorialnego, stowarzyszenia jst i
im podległe jednostki organizacyjne.
W przypadku wyboru oferty, z oferentami wymienionymi w punktach
1-4 zawierana jest umowa, której wzór stanowi załącznik nr 2a do niniejszego
zaproszenia, a z oferentami wymienionymi w pkt 5 – porozumienie, którego wzór
również stanowi załącznik nr 2b do niniejszego porozumienia.
6.
KRYTERIA
OCENY TECHNICZNEJ
Zamawiający
oceni spełnienie wymaganych kryteriów na podstawie o następującą dokumentację
·
oświadczenie
o zgodność z warunkami realizacji i zakresem zamawianych usług,
·
zapewnienie
organizacji systematycznej edukacji muzycznej i wokalnej wg minimalnych wymagań
i w określonej postaci i formie,
·
zapewnienie
wykwalifikowanej kadry prowadzącej zajęcia z dziećmi i młodzieżą (weryfikacja
na podstawie np. CV i dokumentacji potwierdzającej określone kompetencje
zawodowe),
·
przedstawienie
spójnego programu (opisu) realizacji usługi,
·
zapewnienie
odpowiednich warunków lokalowych (standard, uregulowany stan posiadania,
użytkowania, zapewnienie bezpieczeństwa uczestników, wyposażenie).
·
ubezpieczenie
uczestników – beneficjentów usług
·
oświadczenie
o zgodność z warunkami realizacji i zakresem zamawianych usług,
·
zapewnienie
kadry merytorycznej wizyty studyjnej
·
ubezpieczenie
uczestników – beneficjentów usług
·
przedstawienie
spójnego programu (opisu) realizacji usługi
·
oświadczenie
o zgodność z warunkami realizacji i zakresem zamawianych usług,
·
zapewnienie
odpowiednich warunków lokalowych (standard, uregulowany stan posiadania,
użytkowania, zapewnienie bezpieczeństwa uczestników, wyposażenie),
·
przedstawienie
spójnego programu (opisu) realizacji usługi
·
oświadczenie
o zgodność z warunkami realizacji i zakresem zamawianych usług,
·
kompletna
realizacja usługi (dwóch wyjazdów studyjnych), z zapewnieniem transportu, ew. kwaterunku,
wyżywienia, materiałów szkoleniowych, ubezpieczenia uczestników,
·
zapewnienie
kadry merytorycznej wizyty studyjnej.
·
przedstawienie
spójnego programu (opisu) realizacji usługi
·
usługa
może być realizowana niekoniecznie przez jednego usługodawcę (może być dwóch
odrębnych usługodawców – ponieważ przedmiotem oferty jest zorganizowanie dwóch
wizyt studyjnych).
Usługodawca
zobowiązany jest do przedstawienia w ofercie informacji nt. spodziewanych
rezultatów oferowanych usług, sposobu monitorowania ich osiągnięcia,
przewidywanych działań informacyjnych, jak również informacji dotyczących
zapewnienia trwałości podejmowanych działań.
7. PROCEDURY SKŁADANIA I OCENY OFERT
SKŁADANIE OFERT
a)
Oferty techniczno-finansowe przygotowane z użyciem
formularzy załączonych do niniejszego ogłoszenia, należy składać w zaklejonej
kopercie osobiście lub za
pośrednictwem poczty do Urzędu Miasta i Gminy Działoszycach, w Działoszycach przy ul.
Skalbmierskiej 5, 28-440 Działoszyce, I p., p. 14 w
terminie do 20.07.2009 r. – poniedziałek, do godz. 1500).
W podanym wyżej terminie oferta musi wpłynąć do Zamawiającego.
b)
Oferta
winna być ważna przez co najmniej 30 dni od daty określonej w pkt. a)
c)
Oferta
winna być dostarczona w zamkniętej kopercie z dopiskiem
„Oferta
na świadczenie usług: ……………………….…………. [tytuł usługi taki jak w pkt. 4]”, ponadto na kopercie winny zostać
umieszczone dane adresowe Usługodawcy.
OCENA OFERT
1. Ocena ofert i wybór
najkorzystniejszej oferty odbywać się będzie w 3 etapach:
a) Ocena spełniania minimalnych
kryteriów technicznych określonych w pkt. 6
b) Wybór najkorzystniejszej oferty
(ofert).
Przy ocenie ofert, ustalaniu ich
rankingu i podejmowaniu decyzji o udzieleniu zamówienia Komisja będzie brała
pod uwagę zapisy przedstawionej oferty, współpracę z partnerami lokalnymi,
oferowaną jakość usług, ich innowacyjność, trwałość, oraz ekonomiczność i
efektywność działań zaproponowanych przez Usługodawcę.
c) Negocjacje szczegółów umowy z
wybranym(i) Usługodawcą (-ami) (jeśli takie
negocjacje okażą się niezbędne),
2. Ostateczna decyzja dotycząca
złożonych wniosków zostanie ogłoszona w ciągu 14 dni od wyznaczonego terminu
składania ofert, poprzez umieszczenie jej na stronie internetowej Urzędu
Miasta i Gminy oraz na tablicy ogłoszeń.
3. Decyzja Zamawiającego jest
ostateczna, nie wymaga uzasadnienia i nie podlega procedurom odwoławczym. Jeśli
Usługodawca nie zgadza się z decyzją Zamawiającego, winien złożyć umotywowany
wniosek do Zamawiającego z kopią do Dyrektora Regionalnego Ośrodka Polityki
Społecznej. Zamawiający winien dołożyć wszelkich starań do polubownego
rozwiązania sporu.
4. Z wybranym(i) oferentem(ami)
zostanie zawarta umowa/porozumienie oparte na wzorach załączonych do
niniejszego ogłoszenia.
KONTAKT Z
ZAMAWIAJĄCYM
W celu uzyskania dodatkowych informacji Zainteresowani
proszeni są o skontaktowanie się z p. Krystyną Ciszek, Z-cą Burmistrza Miasta i Gminy Działoszyce,
tel. 041 3526005 w. 22, faks: 041 3526900, e-mail: gmina@dzialoszyce.pl lub z p. Łukaszem
Szostakiem, pracownikiem
socjalnym Miejsko Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Działoszycach nr tel
3526005 w. 27, faks: 041 3526900, e-mail: mgopsdziloszyce@poczta.onet.pl
Burmistrz
Miasta i Gminy Działoszyce
/-/ Zdzisław Leks
ZAŁĄCZNIKI
1.
Formularz
Oferty
2.
Wzór
Umowy/Porozumienia
3. Wzór Sprawozdania