NUMER PORZĄDKOWY NIERUCHOMOŚCI
Ustalanie numeru porządkowego nieruchomości
Sprawę załatwia
Referat Budownictwa, Inwestycji i Drogownictwa, pok.5, tel 041-3526154 wew.25
Wymagane dokumenty od wnioskodawcy
- Pisemny wniosek o ustalenie numeru porządkowego dla budynku zawierający:
- imię i nazwisko lub nazwę wnioskodawcy oraz jego adres,
- określenie przedmiotu wniosku – wniosek może dotyczyć ustalenia numeru
dla budynku:
a. istniejącego – zaznaczonego na dołączonej do wniosku kopii mapy zasadniczej,
ewidencyjnej, mapy z projektem podziału, topograficznej lub kopii mapy
zagospodarowania działki lub terenu,
b. będącego w trakcie budowy – zaznaczonego na dołączonej do wniosku kopii mapy zagospodarowania działki lub terenu,
c. prognozowanego do wybudowania – zaznaczonego na dołączonej do wniosku kopii mapy zagospodarowania działki lub terenu,
- informację o położeniu budynku, którego dotyczy wniosek, według danych zawartych w ewidencji gruntów i budynków (wskazanie na jednostkę ewidencyjną, obręb, numer działki ewidencyjnej),
- określenie usytuowania budynku (budynek nadziemny lub podziemny).
Pełnomocnictwo – jeżeli wnioskodawca jest reprezentowany przez inną osobę.
Opłaty
- od złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa lub prokury albo jego odpisu, wypisu lub kopii – 17 zł (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu albo gdy mocodawcą jest podmiot zwolniony z opłaty skarbowej),
- od poświadczenia zgodności kopii zawiadomienia o ustaleniu numeru z oryginałem 5 zł od każdej zaczętej strony.
Forma załatwienia
Pisemne zawiadomienie o ustaleniu numeru porządkowego dla budynku
Termin załatwienia
W ciągu miesiąca od złożenia wniosku
Tryb odwoławczy
Nie dotyczy
Podstawa prawna
- Art. 47 a ust. 5 w związku z art. 47 a ust. 4 pkt 5 lit. a ustawy z dnia 17 maja 1989 r. – Prawo geodezyjne i kartograficzne (Dz. U. z 2015 r., poz. 520 z późn. zm.)
- Rozporządzenie Ministra Administracji i Cyfryzacji z dnia 9 stycznia 2012 r. w sprawie ewidencji miejscowości, ulic i adresów (Dz. U. z 2012 r., poz. 125)
- Art. 35 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2016 r., poz. 23)
- Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2015 r., 783 ze zm.)
Informacje dodatkowe
- O ustalenie numeru wnioskować może właściciel lub osoba faktycznie władająca nieruchomością.
- Właściciele nieruchomości zabudowanych lub inne podmioty uwidocznione w ewidencji gruntów i budynków, które takimi nieruchomościami władają, mają obowiązek umieszczenia w widocznym miejscu na ścianie frontowej budynku tabliczki z numerem porządkowym w terminie 30 dni od dnia otrzymania zawiadomienia o ustaleniu tego numeru.
- Na tabliczce, o której mowa w ust. 1, oprócz numeru porządkowego zamieszcza się również nazwę ulicy lub placu, a w miejscowościach bez ulic lub placów albo posiadających ulice lub place bez nazw – nazwę miejscowości.
- Organy jednostek samorządu terytorialnego, w drodze uchwały, mogą wprowadzić obowiązek umieszczania na tabliczce, o której mowa w ust. 1, nazwy miejscowości lub nazwy dzielnicy, osiedla, zespołu urbanistycznego.
- W przypadku gdy budynek położony jest w głębi ogrodzonej nieruchomości, tabliczkę z numerem porządkowym umieszcza się również na ogrodzeniu.
- Numery porządkowe mogą być nadawane także (oprócz budynków) takim obiektom jak: parkingi, garaże, wjazdy i wejścia do parków, ogrodów oraz innych miejsc zorganizowanego wypoczynku lub działalności gospodarczej.
Pliki do pobrania:
- Podmiot udostępniający:
- Urząd Miasta i Gminy w Działoszycach
- Informację wytworzył:
-
- Informację wprowadził:
- Marcin Leszczyński (marcin)
- Data wytworzenia:
- 2018-05-18
- Data publikacji:
- 2018-05-18
- Data ostatniej zmiany:
- 2018-05-18