BURMISTRZ MIASTA I GMINY DZIAŁOSZYCE OGŁASZA NABÓR
NA WOLNE STANOWISKO PRACY:
Podinspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego w Referacie Finansowym Urzędu Miasta i Gminy Działoszyce
Nazwa i adres jednostki:
Urząd Miasta i Gminy, 28-440 Działoszyce, ul. Skalbmierska 5
1.
Wymiar etatu: 1/2, od m-ca sierpnia 2009 r. - wymiar etatu : 1
2. Wymagania niezbędne:
a) wykształcenie: wyższe administracyjne, ekonomiczne, socjologia, resocjalizacja, pomoc społeczna i pokrewne lub podyplomowe z w/w kierunków;
c) umiejętność pracy na komputerze.
3. Wymagania dodatkowe:
a) mile widziane doświadczenie zawodowe w pracy w urzędzie, w tym na pokrewnych stanowiskach,
b) umiejętność pracy w zespole,
c) umiejętność samodzielnego, sprawnego pozyskiwania informacji niezbędnych do wykonywania zadań,
d) gotowość do podnoszenia kwalifikacji i zdobywania nowych umiejętności,
e) dyspozycyjność, odpowiedzialność, kreatywność, umiejętność negocjowania,
f) dokładność, terminowość, samodyscyplina;
4. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku urzędniczym:
A) Zadania główne:
I. Działania podejmowane wobec dłużników alimentacyjnych:
1. przyjmowanie wniosków od wierzycieli o podjęcie działań wobec dłużnika alimentacyjnego;
2. występowanie do organów właściwych dłużników alimentacyjnych o podjęcie działań wobec dłużników alimentacyjnych;
3. występowanie do organów prowadzących postępowanie egzekucyjne o wydanie zaświadczenia zawierającego informacje o stanie egzekucji, przyczynach bezskuteczności oraz podjętych działań mających na celu wyegzekwowanie należności alimentacyjnych;
4. przeprowadzanie wywiadów alimentacyjnych z dłużnikami w celu ustalenia sytuacji rodzinnej, dochodowej, zawodowej i zdrowotnej dłużnika alimentacyjnego, ustalenie przyczyn nie wywiązywania się z obowiązku alimentacji;
5. przeprowadzanie działań mających na celu sporządzenie oświadczenia majątkowego dłużnika;
6. występowanie do Ośrodków Pomocy Społecznej o udzielenie informacji dotyczącej korzystania z pomocy społecznej dłużnika alimentacyjnego;
7. przekazywanie komornikowi prowadzącemu egzekucję informacji ustalonych w toku postępowania z dłużnikiem;
8. pomoc dłużnikowi w wywiązaniu się ze zobowiązań alimentacyjnych:
zobowiązanie i dopilnowanie obowiązku zarejestrowania dłużnika w PUP jako osoby poszukującej zatrudnienia,
występowanie do Starosty o aktywizację zawodową,
kierowanie wniosków do Starosty o skierowanie dłużnika alimentacyjnego do robót publicznych lub prac organizowanych na zasadzie robót publicznych;
9. działania podejmowane wobec dłużnika odmawiającego współpracy z organem właściwym:
kierowanie do prokuratury wniosków o ściganie za przestępstwo z art.209 kk, tj. uchylanie się od ciążącego na nim z mocy ustawy lub orzeczenia sądowego obowiązku opieki przez niełożenie na utrzymanie osoby najbliższej;
kierowanie wniosków do Starosty o zatrzymanie prawa jazdy;
występowanie do Starosty z wnioskami o zwrot zatrzymanych praw jazdy dłużnikom, którzy podjęli współdziałanie z organem właściwym;
11. informowanie organu właściwego wierzyciela o podjętych działaniach wobec dłużnika.
II. Działania wobec osób uprawnionych do alimentów:
2. przygotowanie decyzji w sprawie świadczeń z funduszu alimentacyjnego;
3. ustalanie harmonogramów i warunków wypłat przyznanych świadczeń z funduszu;
4. sporządzanie list wypłat;
5. przygotowywanie poleceń przelewów dla osób uprawnionych do korzystania ze świadczeń funduszu alimentacyjnego;
6. sporządzanie sprawozdań o wydatkach na świadczenia z funduszu alimentacyjnego;
7. wydawanie zaświadczeń dotyczących świadczeń z funduszu alimentacyjnego;
8.współpraca z ROPS, ZUS, PUP, GOPS;
9.przyjmowanie i rozpatrywanie wniosków o świadczenia rodzinne, dodatki do tych świadczeń, świadczeń pielęgnacyjnych i funduszu alimentacyjnego,
10. ustalanie prawa do zasiłków rodzinnych i dodatków do tych zasiłków,
11.przygotowywanie decyzji w sprawie zasiłków rodzinnych, świadczeń pielęgnacyjnych i funduszu alimentacyjnego,
12 gromadzenie niezbędnej dokumentacji związanej z realizacją świadczeń,
13.sporządzanie list wypłat świadczeń rodzinnych oraz list składek na ubezpieczenia emerytalne, rentowe i funduszu alimentacyjnego,
14.sporządzanie informacji i sprawozdań z zakresu realizacji świadczeń
15.sporządzanie zapotrzebowania środków finansowych na realizację świadczeń,
16. przygotowywanie akt do archiwum.
B) Zadania pozostałe:
1.Wykonywanie innych zadań według wskazań bezpośredniego przełożonego oraz kierownictwa urzędu.
Wymagane dokumenty:
a) list motywacyjny wraz z klauzulą o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych;
b) curriculum vitae wraz z klauzulą o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych;
c) kserokopie świadectw pracy;
d) kserokopie dyplomów potwierdzających wykształcenie;
e) kserokopie zaświadczeń o ukończonych kursach, szkoleniach;
f) oryginał kwestionariusza osobowego;
g) oświadczenie kandydata o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie;
h) oświadczenie kandydata o braku przeciwwskazań zdrowotnych do zatrudnienia na określonym stanowisku;
i) oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie swoich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji (zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych, Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 z późniejszymi zmianami) o treści:
„Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2002 r., Nr 101, poz. 926 z późniejszymi zmianami) oraz ustawą z dnia 22 marca 1990 r. o pracownikach samorządowych (Dz. U. z 2001 r., Nr 142, poz. 1593 z późniejszymi zmianami).
j) inne dodatkowe dokumenty potwierdzające posiadane kwalifikacje i umiejętności.
UWAGA: list motywacyjny, CV, klauzule o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych oraz pozostałe oświadczenia powinny być opatrzone własnoręcznym podpisem.
6. Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać w sekretariacie Urzędu Miasta i Gminy, 28-440 Działoszyce, ul. Skalbmierska 5 w zaklejonych kopertach opatrzonych imieniem i nazwiskiem kandydata z dopiskiem: Dotyczy naboru na stanowisko: Podinspektor ds. świadczeń rodzinnych i funduszu alimentacyjnego w Referacie Finansowym Urzędu Miasta i Gminy Działoszyce, w terminie do dnia 9 pażdziernika 2008 r. Dokumenty można składać osobiście lub drogą pocztową – decyduje data wpływu .
Aplikacje, które wpłyną do urzędu po wyżej określonym terminie nie będą rozpatrywane.
8. Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona w Biuletynie Informacji Publicznej oraz na tablicy informacyjnej w siedzibie Urzędu Miasta i Gminy Działoszyce.
9. Informujemy, iż planowane zatrudnienie nastąpi z dniem 3 listopada 2008 r. w niepełnym wymiarze czasu pracy (½ etatu). Zawarcie umowy na czas nieokreślony zostanie poprzedzone umowami: na okres próbny nieprzekraczający 3 miesięcy, oraz po uzyskaniu pozytywnej oceny pracy - na czas określony.
Burmistrz
Miasta i Gminy
Działoszyce
/-/ Zdzisław Leks
Działoszyce, dnia 25 września 2008 r.